Ştiaţi că animalul dumneavoastră poate salva alte vieţi dacă donează sânge?

Donatori2mic

Criterii pe care trebuie să le îndeplinească un DONATOR DE SÂNGE, câine sau pisică.

Atributele câinilor donatori de sânge:

• anamneza completă;
  • tratamente profilactice (carnet de sănătate) valabile: vaccinare antirabică, vaccinare polivalentă, deparazitare internă şi externă. Vaccinarea nu trebuie făcută mai devreme de 10-14 zile până la donare, deoarece vaccinurile vii modificate pot altera numărul şi funcţia plachetară;
  • câinii de talie medie sau mare, cu greutatea de peste 25kg, pentru a putea dona o unitate de sȃnge fără risc de hipovolemie (Abrams-Ogg, 2000). Aceşti donatori, pot dona fără probleme maxim 22ml sȃnge/kg odată la fiecare 21-28 zile, însă pentru proprietar, o frecvenţă de 3-4 luni poate părea mai rezonabilă (Feldman şi Sink, 2006);

Terapia transfuzională în practica medicală veterinară

Terapia transfuzionala

În cazul animalelor de companie, medicina transfuzională reprezintă o componentă importantă din protocolul terapeutic a numeroase afecţiuni şi recunoaşte un progres continuu, însă mult mai lent comparativ cu medicina transfuzională umană.

Hemotransfuzia este considerată o formă uşoară de transplant şi presupune investigarea compatibilităţii dintre donator si receptor, asigurarea unor produse sanguine de calitate precum şi administrarea acestora într-o manieră corectă şi aseptica.

Indicaţiile transfuzării produselor sanguine

Recurgerea la terapia componenţială cu produse sanguine permite utilizarea sângelui integral obtinut dintr-o donaţie, la mai mulţi pacienţi, reducând totodată potenţialele reacţii adverse la componenţii nedoriţi. Principalele utilizări ale produselor de sânge sunt redate în tabelul 1.